POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ, PODÁNÍ
PŘÍJEM PODÁNÍ
Osobní podání:
pondělí, středa od 7:30 do 11:30 hodin a od 12:30 do 17:00 hodin.
Telefonické podání:
Poštou na adresu:
Elektronicky na e-mail:
Elektronicky datovou schránkou:
ŽÁDOST O INFORMACI
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@doubrava.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Doubrava, č.p. 599, 735 33 Doubrava. Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli: jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu. Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- osobně na Obecním úřadě
- poštou na adresu Obecní úřad Doubrava, č.p. 599, 735 33 Doubrava.
O odvolání rozhoduje:
-
zastupitelstvo obce - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
-
v případě, že zastupitelstvo obce není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
-
krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
Sazby za poskytování informací – viz. příloha na konci textu
ELEKTRONICKÁ PODATELNA
Elektronická komunikace si klade za cíl umožnit či usnadnit provádění právních úkonů prostřednictvím moderních informačních technologií a prostředky dálkového přístupu. Elektronická podatelna a informační systém datových schránek tak přináší, vedle běžného listinného styku, další kanál pro komunikaci s úřadem.
Způsoby elektronického podání:
- prostřednictvím datové schránky úřadu
- prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické podatelny úřadu
- na technických nosičích dat (USB Flash disk).
Elektronické podání prostřednictvím datové schránky úřadu:
Elektronické podání učiněné prostřednictvím datové schránky úřadu se řídí odlišnými pravidly než podání učiněné prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické podatelny úřadu.
Identifikátor datové schránky úřadu: n9hbens
Název schránky: Obec Doubrava
Elektronické podání prostřednictvím elektronické pošty:
Elektronická podatelna úřadu
Elektronická adresa podatelny je jediná adresa, na kterou je možné zasílat podání e-mailem. Všechny ostatní e-mailové adresy zřízené úřadem (adresy zaměstnanců) jsou určeny pouze pro běžnou e-mailovou komunikaci. Případná podání doručená na tyto adresy nesplňují zákonné podmínky pro doručení. Taková podání musí odesílatel následně doplnit podepsaným listinným dokumentem zaslaným na adresu podatelny, nebo podání zaslat znovu na adresu elektronické podatelny úřadu.
Kontaktní místa pro přijímání elektronických podání na technických nosičích:
Doubrava č.p. 599
735 33 Doubrava
Podání na technických nosičích muže být tvořeno jedním nebo několika soubory. Na technickém nosiči dat nesmí být soubory, které s podáním nesouvisí. Elektronický podpis může být připojen ke všem souborům nebo jen k některým z nich. Nejsou-li elektronicky podepsány všechny soubory, nelze existenci elektronického podpisu u jednoho z nich vztahovat na ostatní. Elektronická podání na technických nosičích dat lze přímo předávat v podatelně Obecního úřadu Doubrava v úředních hodinách (pondělí a středa: od 07:30 do 11:30, od 12:30 do 17:00 hodin).
Příjem a zpracování elektronického podání
Po úspěšném provedení kontroly odešle elektronická podatelna na adresu odesílatele e-mailovou zprávu, obsahující potvrzení o přijetí podání. Součástí zprávy o přijetí podání je informace o datu a času doručení, charakteristika přijaté zprávy a kvalifikovaný elektronický podpis pracovníka podatelny, včetně časového razítka.
Pokud bude zjištěno, že doručený dokument je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód, není ve správném datovém formátu, nebo je uložen na nepodporovaném technickém nosiči dat, podání nebude přijato a odesílatel bude vyrozuměn o zjištěné vadě podání se stanovením dalšího postupu pro její odstranění.
Elektronický podpis
-
podání s uznávaným, nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem je přijato automaticky k dalšímu zpracování, pokud splňuje další požadované technické parametry;
-
podání bez elektronického podpisu je také přijato a dále zpracováno. Konkrétní právní předpisy stanoví, zda je nutné podání bez uznávaného, resp. kvalifikovaného elektronického podpisu doplnit do 5 dnů ústním podáním do protokolu, nebo písemným podáním v listinné podobě, nebo podáním v elektronické podobě podepsané uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem.
-
Zpracovatel přijaté podání posoudí a případně odesílatele vyzve k odstranění vad podání. Přehled základních právních předpisů a jejich požadavků na připojení elektronického podpisu jsou v bodě č. 7.
-
Výše uvedené možnosti neplatí pro případy, kdy lze činit podání pouze v listinné podobě.
Elektronická podatelna přijímá
-
podání, které je obsahem vlastní elektronické zprávy (e-mailu), tato zpráva je jako celek podepsána uznávaným, nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem
-
podání, které je obsahem přílohy elektronické zprávy, tato zpráva je jako celek podepsána uznávaným, nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem (příloha nikoliv)
-
podání, které je obsahem přílohy elektronické zprávy, příloha je podepsána uznávaným, nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem (zpráva jako celek nikoliv)
-
podání, které je obsahem přílohy elektronické zprávy, zpráva jako celek i příloha jsou zvlášť podepsány uznávaným, nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem
Elektronická podatelna nepřijímá
- podání, které je obsahem přílohy elektronické zprávy, přičemž příloha byla původně vytvořena v listinné podobě a opatřena jí odpovídajícími náležitostmi, poté naskenována a opatřena uznávaným, nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem
Technické náležitosti podání
Technické parametry fyzických nosičů, na nichž lze předávat elektronické zprávy
- USB Flash disk se souborovým systémem FAT32 nebo NTFS
Elektronické podání může být učiněno pouze v následujících formátech:
- formáty DOC a DOCX (dokument Microsoft Word)
- formáty XLS a XLSX (dokument Microsoft Excel)
- formáty PDF a PDF/A (dokument Acrobat Reader)
- formáty ODT, ODS, ODP (otevřený formát dokumentu, tabulky, prezentace)
- formáty FO a ZFO (dokument 602XML Form Filler)
- formát RTF (textový standard RTF-DCA)
- formáty TXT a CSV (prostý text, kódování znaků CP 852, 1250)
- formát XML (eXtensible Markup Language Document)
- formáty HTM a HTML (hypertextový dokument)
- formáty ISDOC, ISDOCX verze 5.2 a vyšší (Information System Document)
- obrazové přílohy k podáním mohou být ve formátech GIF, JPG, JPEG, PNG, BMP, TIF, TIFF
- zvukové přílohy k podání mohou být ve formátech MPEG (Phase 1/Phase2), WAV, MP2, MP3 (MPEG-1 Audio Layer2/Layer3)
Přípustná velikost zpráv přijímaných prostřednictvím elektronické pošty (e-mail) je do 10 MB. Přípustná velikost zpráv přijímaných prostřednictvím datové schránky je 100MB. Je-li velikost zprávy větší, je třeba elektronické podání předat osobně nebo prostřednictvím poštovní přepravy na technickém nosiči dat.
Dokument (nemá-li mít povahu kopie) musí být vytvořen převodem ze vstupních textových dokumentů, např. MS Word, nesmí být získán jako grafický obraz (pomocí grafického editoru nebo naskenováním listinné podoby dokumentu). Výjimkou jsou dokumenty, které vznikly autorizovanou konverzí, např. na pracovišti CzechPoint, podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů.
Vyřizování dotazů týkajících se provozu elektronické podatelny
Dotazy týkající se provozu elektronické podatelny zasílejte na adresu huganova@doubrava.cz, případně volejte na tel. číslo 596 512 980, úsek vnitřních věcí.
Kvalifikovaný certifikát elektronické podatelny Obecního úřadu Doubrava k podpisu zpráv
Seznam některých právních předpisů, podle kterých je možné vůči úřadu činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména náležitosti týkající se použití uznávaného, nebo kvalifikovaného elektronického podpisu.
Právní předpis
|
Předmět a náležitosti úkonu
|
Požadavek na připojení uznávaného nebo kvalifikovaného elektronického podpisu
|
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
|
Předmět:
- písemná žádost o informaci
Náležitosti úkonu:
- označení povinného subjektu
- označení, kdo žádost podává
- elektronická adresa odesílatele
|
Elektronický podpis nemusí být k dokumentu připojen.
|
Předmět:
- úkony v odvolacím řízení a v řízení o stížnosti pro počítání lhůt, doručování a náklady řízení
|
Elektronický podpis, vč. certifikátu nebo uvedení certifikační autority musí být k dokumentu připojeny.
|
|
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád |
Předmět:
- jakékoliv podání vůči správnímu orgánu
Náležitosti úkonu:
- označení správního orgánu, identifikační údaje o osobě, která podání činí podle §37 odst. 2 správního řádu
- označení věci, které se podání týká
- co se navrhuje
|
Elektronický podpis, vč. certifikátu nebo uvedení certifikační autority musí být k dokumentu připojen. Není-li připojen, musí být podání do 5 dnů doplněno. |
Předmět:
- stížnost podle §175 správního řádu
|
Elektronický podpis nemusí být k dokumentu připojen, ale stížnost podána bez uznávaného elektronického podpisu se považuje za anonymní.
|
Běžná elektronická komunikace s úřadem
Více na stránce Kontaktní údaje